Wednesday, August 20, 2008

Bank Islam...


Semalam aku bg tau abah aku yg kalau boleh aku nak kerja balik kat Bank Islam.
Abah aku terus bertny, "betul ko nak kerja balik?"
"Jgn buat hal bg notis ke hape ke."
Aku pun setuju.

Hari ini, abah aku pun call Bank Islam bg tau aku nak kerja balik.
Dan baru beberapa minit yg lepas, Bank Islam call nak tau nombor ic aku.
Aku harap segalanya berjalan dgn lancar dan aku berjanji aku akan kerja bersungguh2.
Tq abah sebab tolong aku.

Secara jujur, aku memang rindu sesgt nak kerja balik kat Bank Islam.
Baru sekarang aku kenal diri aku.
Selama ini aku betul2 khilaf sbb tak reti bezakan yg baik dan buruk.
Betul lah firman Allah dalam surah Al-Baqarah, ayat 216 :

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

Wallahualam...