Wednesday, August 6, 2008

KERJA LA KERJA




Hari nie 7hb Ogos. aku masih takde kerja. memang menyesal aku berhenti dari Bank Islam. tapi nak buat macam mana, mungkin rezeki dan jodoh aku kat Bank Islam dah habis sampai takat tue jer.

4hb Ogos lepas, aku start kerja kat AmBank. tapi selepas di tolak, darab, tambah dan bahagi, gaji aku tak cukup untuk membeli sebungkus nasi lemak tambah letak telur goreng setiap hari. aduh.... kenapa nasib aku begini...??!! aku cuma nak cari kerja dan ada duit untuk diri akku sendiri. selain itu dapat bagi mak abah aku sedikit. tapi nasib tak menyebelahi aku lagi. 2 hari kemudian aku berenti kerja kat AmBank.

sekarang nie aku menggantikan position sahabat aku kat trunet nie, mr fadzeli. aku pun dah jadi sepi mcm mr fadz gak. kejap2 tegur, "Morgan...!!"

lepas nie aku akan bagi abah aku resume sebyk yg mungkin. aku jugak amik nasihat cik nurul untuk jgn kerja kat BANK.. dan aku harap lepas puasa nanti aku dapat kerja di mana2 company selain BANK.

p/s: untuk sahabatku mr fadz and cik nurul, good luck. buat kerja baik2. kalau de niat nak berenti, buat tak paham je sbb nanti kang menyesal mcm aku. tp klu dpt offer yg lagi cantik dan bukan dari BANK, jgn tak ambik. hehehehehehe......