Friday, September 12, 2008

Impian Menjadi Kenyataan


Semua manusia inginkan sesuatu.
Samada kita mampu atau tidak, impian itu mesti menjadi kenyataan.
Oleh itu, kita akan sentiasa berusaha untuk mencapai impian tersebut.
Dan alhamdulillah, tepat pukul 5.00pm, 12/8/2008, aku telah mencapai salah satu impian aku.
Maxis Broadband...!!
Bukan senang untuk aku dapat benda ini.
Kerana aku bukanlah datang dari keluarga yang berada.
Walaupun benda ini kecil nilainya, tapi aku tetap berasa satu kepuasan.
Selepas tamat pengajian, aku terpaksa berusaha untuk mencapai sesuatu yang aku inginkan tanpa mengharapkan bantuan ibubapa aku.
Hasilnya, aku dah dapat 2 benda hasil dari titik peluh dan usaha aku sendiri.
Nouvo dan broadband.
Dan insya-Allah selepas ini aku akan berusaha lebih keras untuk aku mengapai semua impian dan cita-cita aku.
Sesuatu yang kita inginkan, jika kita berusaha sendiri, amat manis untuk dinikmati.
Ia juga mengajar kita erti kepayahan untuk menggapai bintang.
Jika kita berusaha mencapai cita-cita dan impian bermula dari bawah, lebih bermakna dan dapat mengajar kita erti kesusahan dan kepayahan.
Dan yang amat pasti, apabila kita sudah berada diatas, kita tidak akan lupa situasi kita ketika dibawah dahulu.

Wallahualam...